۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

با حمایت صندوق نوآوری صورت گرفت؛

حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه پلاستیک و پتروشیمی عمان ۲۰۲۴

حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه پلاستیک و پتروشیمی عمان ۲۰۲۴

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی لاستیک، پلاستیک و پتروشیمی عمان (Oman Plast ۲۰۲۴) از امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در شهر مسقط آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی لاستیک، پلاستیک و پتروشیمی عمان (Oman Plast ۲۰۲۴) از امروز ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر مسقط برپا شد و تا روز ۲۶ مهر میزبان علاقه‌مندان این حوزه است.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۱۶ شرکت دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه پلاستیک می‌پردازند.

زیست پلیمر شریف

زیست پلیمر شریف در قالب یک شخصیت حقوقی مستقل در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد تا با توسعه و تولید مواد و محصولات پلیمری دوستدار محیط زیست، قدم مؤثری را در راه نجات بشریت و حفظ این زمین خاکی برای آیندگان برداشته باشد. در حال حاضر این شرکت با به کارگیری آخرین یافته‌های علمی و استفاده از تجهیزات به روز، یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان و پیشگام در حوزه تولید و توسعه مواد پلیمری دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود و تمرکز اصلی آن بر توسعه و تولید آمیزه‌ها و محصولات پلیمری زیست پایه و قابل کمپوست است.

محصول ارائه شده در پاویون: گرانول و کیسه‌های یکبار مصرف گیاهی زیست‌پایه بر پایه نشاسته ذرت ترموپلاستیک (حداقل ۳۵ درصد) وپلی اتیلن، گرانول فیلم و کیسه‌های یکبار مصرف گیاهی زیست تخریب‌پذیر بر پایه نشاسته ذرت ترموپلاستیک (کمتر از ۲۰ درصد) و پلیمرهای گیاهی، گرانول گیاهی زیست تخریب پذیر بر پایه‌ نشاسته ذرت ترمو پلاستیک (حداقل ۳۰ درصد) و پلی پروپیلن گرید تزریق و ترموفرمینگ، گرانول گیاهی زیست تخریب پذیر بر پایه‌ نشاسته ذرت ترمو پلاستیک (بیش از ۲ درصد) و پلیمرهای گیاهی گرید تزریق و ترموفرم و اکستروژن

کیمیا فرآیند نقش جهان

شرکت دانش بنیان کیمیا فرآیند نقش جهان با هدف ارتقای دانش صنعت روانکاری کشور، توسط جمعی از دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های معتبر کشور و همچنین مشاورین معتبر علمی و صنعتی، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است. این شرکت هم اکنون در پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است. در سال ۱۳۹۳ شرکت دانش بنیان کیمیا فرآیند نقش جهان موفق به دریافت مجوز دانش بنیان از معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری شد.

محصول ارائه شده در پاویون: انواع روغن‌ها و گریس‌های صنعتی

گروه آریا صنعت سلیم

این شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات حرارتی برای صنایع آغاز کرد و در سال ۱۳۸۱ برای تولید تجهیزات ابزار دقیق درحوزه دما اقدام نمود و در سال ۱۳۹۹ نیز عنوان دانش بنیانی را کسب کرد. این شرکت تولید کننده انواع سنسورهای حرارتی، ترموکوپل، RTD، ترموول، المنت و هیتر صنعتی در تایپ‌های مختلف از ۲۰۰- الی ۲۴۰۰+ درجه سانتیگراد است.

محصول ارائه شده در پاویون: سنسور مقاومت اهمی

پاک شیمی صفه سپاهان

شرکت پاک شیمی (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۸ در شهرک صنعتی مبارکه تاسیس و در سال ۱۳۸۴ به عنوان طرح توسعه شرکت پیشرو شیمی در همان شهرک احداث شد. این مجموعه با ظرفیت پروانه بهره برداری شش هزار تن استئارات فلزی و پنج هزار تن استابلایزرهای PVC یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده این محصولات در کشور است.

محصول ارائه شده در پاویون: پلاستی سایزر بهداشتی پی وی سی، استابلایزرهای پی وی سی و استئارات، استابلایزر مایع، خمیری، پودری، پرک، پلی اتیلن وکس، گرانول پی وی سی

قالب بسپار دانش کاوان پارس

با توجه به نیاز مبرم صنعت قالب سازی کشور به سیستم‌های نوین راهگاه گرم قالب‌های پلاستیک، مهندسین این واحد صنعتی با استفاده از تجربیات حاصله از تحقیقات سال‌های متمادی و به کارگیری تکنولوژی و دانش روز دنیا مبادرت به تهیه و تولید سیستم‌های یاد شده کرده و آماده ارائه خدماتی، چون طراحی و ساخت انواع سیستم‌های راهگاه گرم منطبق با استانداردهای بین المللی و یا نیاز مشتریان، ساخت تابلوهای کنترل حرارت تبدیل سیستم راهگاه سرد قالب‌های موجود به سیستم راهگاه گرم، ارائه مشاوره در انتخاب سیستم‌های راهگاه گرم و حل مشکلات سیستم تزریق، به صنعت پلاستیک کشور است.

محصول ارائه شده در پاویون: سیستم راهگاه گرم قالب‌های تزریق پلاستیک

فناوری کهربا

شرکت فناوری کهربا، در سال ۱۳۹۰ با ساخت دستگاه EMC Camera فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ به عضویت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درآمد.
سپس با ساخت دستگاه ضخامت سنج لایه‌های نازک با استفاده از پراش فرنل از پله‌های فازی و همچنین دستگاه ارتعاش سنج از راه دور با استفاده از تکنیک ماره وارد حوزه کاری اندازه‌گیری شد. این شرکت باهمکاری با خبرگان دانشگاه‌های معتبر کشور توانست محصولاتی را تولید کند که مشابه خارجی ندارند و از لحاظ هزینه تمام شده، خدمات پس از فروش و کیفیت و دقت اندازه گیری دارای مزیت رقابتی هستند.

محصول ارائه شده در پاویون: ارتعاش سنج راه دور، سامانه آموزش و بازدید مجازی، پروفیلومتر لیزری سطح

بهزیست دانش نارون

شرکت دانش بنیان بهزیست دانش نارون با هدف حفظ محیط زیست، ارتقاء سلامت انسان، تولید دانش، نوآوری و کارآفرینی، در آذر ماه ۱۳۹۸ به ثبت رسید. این شرکت، به عنوان مرکز پژوهش صنایع زیست محیطی، از تیمی متخصص در زمینه‌های پزشکی، صنایع غذایی، پلیمر، علوم گیاهی، شیمی و… تشکیل شده است که به فعالیت‌های مطالعاتی و تولیدی در خصوص تهیه و تولید مواد دوستدار طبیعت و استفاده از آن‌ها در صنایع مرتبط می‌پردازد.

محصول ارائه شده در پاویون: کامپاند و ظروف زیست تخریب پذیر بر پایه پلیمرهای گیاهی

مهندسی بازرگانی سپنتا پیشه پاسارگاد

این شرکت دانش بنیان در تولید مواد اولیه ترموپلاستیک الاستومر با رویکردی دانش بنیان در تولید و تامین انواع آمیزه‌های پلیمری مهندسی در حوزه‌های مختلفی همچون صنایع خودرو سازی، ساختمان، پزشکی، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و ... پیشرو است. انواع مواد ترموپلاستیک الاستومر (TPE, TPV, TPU) در سختی‌های مختلف با برند انحصاری THERMOPEX تولید و عرضه می‌شود.

محصول ارائه شده در پاویون: ترموپلاستیک الاستومرها (TPE-TPV)

شرکت پیشگامان گیتی سبز

شرکت پیشگامان گیتی سبز (سهامی خاص) یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است. هسته اولیه این شرکت از سال ۱۳۸۷ با ایده محوری تولید انواع پلیمرهای زیست تخریب پذیر گیاهی تشکیل شده و پس از مطالعات مقدماتی و امکان سنجی در سال ۱۳۸۹ رسماً تأسیس و مجوز ورود به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را اخذ کرد. این شرکت پس از تدوین دانش فنی موفق به تجاری سازی این ایده و راه اندازی یک واحد صنعتی تولیدی گرانول پلیمرهای زیست تخریب پذیر در بوشهر همراه با أخذ مجوزهای بهداشت شده است.

محصول ارائه شده در پاویون:گرانول زیست تخریب‌پذیر بر پایه نشاسته

صنایع شیمیایی رایکا پژوهش

صنایع شیمیایی رایکا پژوهش با هدف تحقیق و تولید افزودنی‌های شیمیایی پلیمرها در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است. صنایع شیمیایی رایکا پژوهش، تولید کننده آنتی اکسیدانت فنلی غیر لکه زا در کشور است که به دلیل پایداری رنگی بالا و خواص حرارتی مطلوب، مورد تایید و استقبال صنایع لاستیک و تایر سازی معتبرکشور مانند بارز و دنا قرار گرفته است.

محصول ارائه شده در پاویون: آنتی اکسیدانت مالچ پلیمری مواد شیمیایی پیشرفته

صنعت آوران ویستا

شرکت فنی و مهندسی صنعت آوران ویستا درسال ۸۸ با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه مهندسی مواد و فرآیندهای تولید تاسیس شده است. در این راستا هدف اصلی اعضا موسس شرکت کمک به ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی صنایع مختلف فلزی، پلیمری و سرامیکی کشور و همچنین انتقال دانش لازم در زمینه فناوری‌های نوین به صنعتگران جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی، افزایش بهره وری و کاهش ضایعات به منظور دستیابی به محصولات در حد استانداردهای جهانی است.

محصول ارائه شده در پاویون: کایوچو احیا شده (reclaim rubber) یا لاستیک بازیابی شده

شرکت بسـپار کاوشگر امین

این شرکت با دیدگاه قطع وابسـتگی در راستای بهره وری هرچه بیشتر و با تفکر یک بازاریابی جهانی در طراحی و تولید انواع قطعات لاستیکی، پلیمری، PVC با دو دهه تجربه در شهر سنندج تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است. باتوجه به تقاضای بازار مصرف، با تلاش بی وقفه واحد تحقیق و توسعه شرکت بسپار کاوشگر امین، بسیاری از قطعات لاستیکی، PVC و پلیمری خاص از جمله در حوزه پزشکی، صنایع خانگی، خودرو، کشاورزی، صنعتی و ساختمانی که همگی دارای خواص ویژه‌ای هستند، به خودکفایی کامل رسیده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در خصوص خروج ارز از کشور به عمل آورده است.

محصول ارائه شده در پاویون: کاسه نمد لاستیکی خودرو

پارسیان موحد

شرکت پارسیان موحد با سابقه طولانی در ساخت و تولید تجهیزات سازگار با محیط زیست سازنده یکی از بهترین نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است که دارای نشان افتخار از سازمان‌های مختلف است.
محصول ارائه شده در پاویون: مشعل پلاسما ولوله‌های مجهز به پلاسما تحقیقاتی تولیدی و صنعتی کرانگین
گروه فنی مهندسی کرانگین در زمینه ایجاد دانش فنی و ساخت محصولات شیمیایی، پلیمری در زمینه‌های مختلف موفق به تولید محصولاتی نظیر ماستیک‌های ضد حریق (Fire-Stope)، رنگ‌های متورم شونده روی سازه‌های فلزی، متوقف کننده آتش تاخیر اندازنده شعله و همچنین فوم‌ها و پنل‌های پوشش دار مقاوم در برابر آتش، با استفاده از توان و ظرفیت داخلی شده است. این محصولات در نقاط مختلف پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، پالایشگاهی، پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصول ارائه شده در پاویون: لیمرهای اصلاح شده توسط اکسترودر واکنشی به عنوان سازگارکننده و چسب بین لایه‌ای، کامپاند معادل PERT بر پایه پلی اتیلن، پوشش خمیری آتش بند- دود بند پلیمری PFP (PASSIVE FIRE PROTECTION)

تحقیقاتی تولیدی و صنعتی کرانگین

گروه فنی مهندسی کرانگین در زمینه ایجاد دانش فنی و ساخت محصولات شیمیایی، پلیمری در زمینه‌های مختلف موفق به تولید محصولاتی نظیر ماستیک‌های ضد حریق (Fire-Stope)، رنگ‌های متورم شونده روی سازه‌های فلزی، متوقف کننده آتش تاخیر اندازنده شعله و همچنین فوم‌ها و پنل‌های پوشش دار مقاوم در برابر آتش، با استفاده از توان و ظرفیت داخلی شده است. این محصولات در نقاط مختلف پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، پالایشگاهی، پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصول ارائه شده در پاویون: لیمرهای اصلاح شده توسط اکسترودر واکنشی به عنوان سازگارکننده و چسب بین لایه‌ای، کامپاند معادل PERT بر پایه پلی اتیلن، پوشش خمیری آتش بند- دود بند پلیمری PFP (PASSIVE FIRE PROTECTION)

به پردازش عصر افق (پائوتک)

(پائوتک) یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی و تولید تجهیزات غیرفعال صنعت فیبر نوری با هدف توسعه زیرساخت‌های FTTH است. از اصلی‌ترین تخصص‌های این شرکت، ساخت هندهل‌های کامپوزیتی با تمرکز دقیق بر دوام، عملکرد و کارایی طولانی است و این مسیر در زمینه زیرساخت‌های ارتباطات، انقلابی عمل می‌کند.

محصول ارائه شده در پاویون: کابل فیبر نوری با پوشش کامپوزیت پلیمری در مقیاس آزمایشگاهی

پویا انرژی ره آورد پارس

گروه مهندسی پتراپارس، اعتماد و حسن شهرت خود را مدیون اعتماد کارفرمایان و تلاش پرسنل خود در عرصه تهیه و تامین تجهیزات با کیفیت بالا بوده است. با توجه به شرایط ویژه کشور و تلاش در جهت خودکفایی˛ این شرکت دانش بنیان از ابتدای فعالیت خود در تلاش است در جهت گسترش فعالیت‌های خود و کاهش وابستگی و صرفه جویی ارزی و اقتصادی نقش موثری را ایفا کند.

محصول ارائه شده در پاویون: مبدل‌های حرارتی تیتانیومی

کد خبر 6257678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha